Havsfiske 21/1

Äntligen kom vädret vi väntat på! 9.00 lämnade vi kajen på Mossholmen, det var dimmigt och grått men stämningen ombord var magisk. Vi tog oss ut 12 sjömil och där var det nästan vindstilla och strålade sol. Fisket var som det kan vara ibland men vi landade 2 torskar...

Forshaga 6-9 oktober

Jag Jonathan och Robin åkte till Forshaga för att avsluta säsongen.  Vädret var växlande sol, regn och vind om vart annat och vattnet det kalla vattnet gick från båtälv till vadarälv. Alla hade som vanligt bullat upp med sina specialflugor men det var Robins...

30/8 Sensommarfiske

Vi beslöt oss för att prova på lite havsöringfiske med fluga nu innan säsongen tar slut och vilken succé det blev, totalt landade vi 4 öringar och en plattfisk Jonathan stod för toppnoteringarna 1.6kg och 2,7kg

Havsfiske 18/8

07.00 Kastade vi loss och begav oss ut på havet, det var strålande vackert väder och nästan vindstilla. Fisket var toppen vi fångade Torsk, Vitling, Kolja, Makrill, Långa, Pigghaj och Bläckfisk.

Makrillfiske 29/6

13.00 var det samling på bryggan, vi gick igenom dagen, utrustning och säkerhet. Vi trollade med 4 spön och det dröjde inte så länge innan första makrillen var uppe i båten. Det var ganska mycket aktivitet i havet och fiskarna högg med jämna mellanrum det var dock...

17/6 Makrillfiske

07:30 Samling på Salt & Sill´s flytbrygga för genomgång av dagen. Vädret var strålande 20 grader varmt och lätt bris, vi beslutade att trolla efter makrill och njuta av landskapet. Turen gick Från Klädesholmen via Flatholmen, Jungfruhålet, Akvarellmuseet slutligen...

Idag hämtade jag min nya fiskemaskin Rocad 706 SDC

Idag körde jag hem min Rocad från Kungshamn till nya hemmahamnen på Salt & Sill. Båten går fantastiskt bra i sjön! Vi stoppade på Kärringön och tog en kaffe och glass i solen. Imorgon har jag min första guidning med nya båten, hur spännande som helst....

Guidning gädda 27/5

Härlig dag med fyra härliga och roliga schweizare. Vädret var växlande och alla fick fisk, toppnotering på 6kg+

Guidning Michael 17/5

Vädret och sällskapet var toppen men fisket gick trögt, tillslut lyckades Michael kroka sin livs första havsöring GRATTIS 🙂 Vi gjorde strandhugg med god lunch och kaffe, därefter en kurs i flugfiske, Michael hade talang och jag är rätt säker på att han kommer att...

Guidning 20/4

Härlig kväll med högt vatten och perfekta förutsättningar, trots detta var fisket trögt vi kastade på vakande fisk hade några hugg tillslut drillade Marie upp sin 2:a havsöring någonsin! Gott Jobbat Marie!

Smygpremiär på havsöring

Imorgon beger vi oss till Danmark och Möns Klint för att smygstarta havsöringsäsongen 2016. Det pirrar i magen allt redan packat, nya flugor gjorda och linorna är tvättade. Ska bli hur kul som helst 🙂

Forshaga

Vi åkte på en 3 dagars resa till Forshaga. Vilket ställe kanonläge vid älven, trevlig och mycket hjälpsam personal.

Sommarfiske

Jag har haft det tufft med fisket ett bra tag nu. Ingenting har fungerat som det ska och självförtroendet var i botten. Igår lossnade det rejält jag fick totalt 5 havsöringar 48-57cm och vikter från ca: 1,3-2,2kg. Den största tog på en koppar/svart streamer 01.20...

Projekt Steelhead

Äntligen är Regnbågarna på plats! Efter många timmars slit och kånkande så sattes 50kg Regnbåge i sjön idag. Ska bli mycket spännande att följa vad som händer nu! Överlever dom? Rymmer dom? Nu får dom acklimatisera sig några dagar sedan ska vi svinga flugspö 🙂  ...

Nattfiske

fiskade havsöring på kvällen/natten vi fick 2 havsöringar runt 55cm dom högg på mörka flugor mellan kl 23:00-24:00

Fiskefilm från havsöringfisket

1:a April

Äntligen blev det 1:a april 06.30 bar det av ut på sjön, det var kallt och blåste en del så vi fick kämpa med flugspöt. Strax efter 7 drog Jonathan på årets första öring, förväntan steg om möjligt ännu mer nu vi kände inte längre av kylan och blåsten. När Jonathan...

Baltak Rapport

Vi valde nog årets hittills vackraste dag! Solen sken 8 grader och vindstilla. Förväntansfulla och spända packade vi upp vår utrustning och skyndade ner till ån. På 3:e kastet drog Palle årets första flugfångade fisk en vacker öring på 35cm. Vilken start! Sedan tog...

Tjuvstart

Åker till Baltak imorgon 🙂 Kan väl liknas lite med Kosläpp Ska bli hur kul som helst att svinga lite flugspö igen, det pirrar i magen har sorterat flugor och lagt upp en strategi, tror i nuläget på en djupt fiskad 40-krisen! Rapport på hur det gick kommer.

1 månad kvar!!!!!

Bara en månad kvar till havsöringpremiär!! har bundit upp lite lovande havsöringflugor som ska testas flitigt. Magnus seatrout.se edition     Pattegrisen       STF Räkan brun     STF Räkan Ljus     STF Räkan Orange  ...

Projekt Steelhead

Idag gick startskottet på "Projekt Steelhead" Vi kommer under året att hjälpa Robin på Swisslodge med satsningen på en egen regnbågssjö. Har under dagen vandrat runt sjön och planerat att bygga spångar, bryggor, grillplats. Ska bli hur roligt som helst, tänk att få...

44 dagar kvar!

Kan inte tänka på något annat än fiske nu! Det är både skönt och frustrerande att längta!